Privātuma politika un ētikas kodekss
1. PRIVĀTUMA POLITIKA
Šī "Konfidencialitātes politika" (turpmāk "Politika") attiecas uz visiem uzņēmuma “EHR MEDIJU GRUPA" SIA (turpmāk "Mēs", "Mums", "Mūs") "Vietnes" (turpmāk "Vietne") "Lietotājiem" (tālāk tekstā - "Jūs", "Jums", "Jūsu").
Pirms lietotāja profila izveidošanas uzmanīgi izlasiet Politiku. Laika gaitā mēs varam ieviest izmaiņas politikā, tāpēc lūdzu, regulāri to pārlasiet.
Saskaņā ar vispārējiem datu aizsardzības noteikumiem personas dati ir jebkāda informācija, ko var izmantot, lai identificētu personu, kā arī jebkāda informācija par personu, kura jau ir identificēta. Izmantojot mūsu vietnes pakalpojumus, Jūs sniedzat mums savus personas datus, tiesības apstrādāt un izmantot tos saskaņā ar noteikumiem, kas izklāstīti Konfidencialitātes politikā un "Lietošanas noteikumos" (turpmāk "Noteikumi").
Mēs apņemamies aizsargāt mūsu lietotāju un vietnes apeklētāju, tostarp Jūsu, privātumu un drošību.
Izmantojot mūsu vietnes pakalpojumus, Jūs izrādat mums uzticēšanos. Mēs to pilnībā novērtējam un cienām Jūsu datu privātuma un konfidencialitātes nozīmīgumu.
Mēs ievērojam personas datu minimizēšanas principu – mēs nepieprasām, neapkopojam un neapstrādājam personas datus, kas nav nepieciešami, lai sasniegtu mērķi – pilnvērtīgi izmantot vietnes funkcijas vai saņemt informāciju.
Mēs cienām Jūsu privātumu un darām visu iespējamo, lai uzglabātu Jūsu personas datus drošībā.
Mēs nepieļaujam nevēlamu vēstuļu nosūtīšanu un nekādā gadījumā nepieļausim jebkādu Jūsu personīgo datu (vārds, adrese, e-pasta adrese utt.) pārdošanu, iznomāšanu vai nodošanu trešajām personām.
Informāciju trešājām personām var izpaust tikai pamatojoties uz likumīga pieprasījuma, līguma vai ar Jūsu piekrišanas saņemšanu.
Jūs esat atbildīgs par informācijas patiesumu, izveidojot lietotāja profilu. Jūs apliecināt, ka apņematies neveikt nekādas darbības, kas vērstas pret vietnes drošību.
Mēs neesam atbildīgi par nepareiziem, nepilnīgiem vai kļūdainiem Jūsu sniegtajiem datiem.
Izmantojot mūsu tīmekļa vietni Jūs apliecināt, ka Jūs saprotat politiku, un Jūs piekrītat sekot izmaiņām tajā.
Ja Jūs nepiekrītat šai politikai vai atsevišķām tajā ietvertām definīcijām, lūdzu, neizmantojiet mūsu vietnes pakalpojumus.
2. KĀDUS DATUS MĒS APKOPOJAM UN APSTRĀDĀJAM?
Izveidojot lietotāja profilu, Jūs sniedzat mums savu personīgo informāciju. Izveidojot lietotāja profilu, personas datu iesniegšana ir obligāta.
Mēs apkopojam un uzglabājam šādus datus:
- dzimšanas datumu;
- lietotāja vārds un uzvārds;
- tālruņa numurs;
- e-pasta adrese;
- dzīvesvieta.
Mēs apstrādājam, taču neuzglabājam šādus bezpersoniskos datus:
- sīkdatnes.
Privāto informāciju izmantojam tikai, lai nodrošinātu pilnvērtīgu pakalpojumu sniegšanu un saziņai ar lietotājiem.
Mēs varam saņemt Jūsu personīgo informāciju tikai no Jums un tikai tad, ja Jūs izmantojat mūsu vietnes pakalojumus.
3. KĀDEĻ MĒS APKOPOJAM JŪSU DATUS
Mēs izmantojam informāciju, ko apkopojam par Jums, lai:
- atbildētu uz Jūsu jautājumiem un sniegtu Jums informāciju;
- nodrošinātu Jums personalizētu piekļuvi mūsu vietnei;
- sagatavotu anonīmu statistiku par vietnes izmantošanu.
4. CIK ILGI MĒS UZGLABĀJAM JŪSU DATUS
Lietotāja personisko informāciju mēs glabājam 10 gadus:
- lai sazinātos ar Jums par pieprasījumu;
- lai pārvaldītu Jūsu iestatījumus un tiesības.
Pēc 10 gadu termiņa beigām, personas dati tiks iznīcināti, ja Jūs nepieprasīsiet savu datu dzēšanu, izmantojot vietni, vai arī personīgi ierodoties SIA “EHR MEDIJU GRUPA” birojā (ar personu apliecinošu dokumentu) šajā periodā.
5. KĀ TIEK ORGANIZĒTA DATU AIZSARDZĪBA
Lai aizsargātu Jūsu personīgos datus, mēs izmantojam visas mūsu pakalpojumu sniedzēja iespējas, tostarp pastāvīgu fizisko aizsardzību pret nesankcionētu piekļuvi.
Mūsu vietnes drošība nodrošināta izmantojot šādus, kā arī citus, līdzekļus:
- datu pārraides šifrēšana, izmantojot SSL standartu;
- piekļuve personiskajai informācijai un datiem ir ierobežota un iespējama vien mūsu izraudzītiem un pilnvarotiem darbiniekiem,
- datu centru darbiniekiem nav fiziskas un / vai attālinātas piekļuves mūsu vietnes serveriem;
- objekta diennakts fiziskā apsardze un pastāvošie iekļūšanas ierobežojumi;
6. DATU NODOŠANA TREŠĀJĀM PERSONĀM
Personas dati var tikt nodoti kompetentajām valsts varas un pārvaldes iestādēm, tostarp tiesībsargājošajām iestādēm, piemēram, policijai vai citām uzraudzības iestādēm, bet tikai nepieciešamības gadījumā un saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto tiesisko kārtību.
7. SĪKFAILU POLITIKA
Sīkdatnes ir nelieli informācijas fragmenti, kurus vietne saglabā Jūsu datorā vai mobilajā ierīcē, vietnes apmeklējuma laikā.
Tas ļauj serverim apkopot informāciju no pārlūka, tādēļ, atgriežoties vietnē, Jums nav atkārtoti jāievada dati.
Jūs varat uzzināt vairāk par to, kā sīkdatnes darbojas vietnē www.cookiecentral.com.
8. KĀ MĒS IZMANTOJAM SĪKDATNES
Mēs izmantojam sesiju un pastāvīgos sīkfailus, lai:
- uzlabotu sniegto pakalpojumu kvalitāti;
- atpazītu jaunus vai esošos klientus;
- atcerētos Jūsu preferenču iestatījumus;
- atcerētos, vai Jūs jau esat atbildējis uz uznirstošo logu jautājumiem (neprasīt, lai Jūs to darītu vēlreiz);
- atcerētos, vai Jūs piekrītat (vai ne) izmantot mūsu sīkdatnes mūsu vietnē;
- savāktu uzticamu informāciju par Vietnes lietošanu, kas ļaus mums novērtēt, cik labi vietne atbilst lietotāju vajadzībām un veikt nepieciešamos uzlabojumus;
- analizētu, kuras lapas Jūs apmeklējat un kādus lietotāja konfidencialitātes rīkus Jūs izmantojat.
Ieslēgtas sīkdatnes nav obligāti nepieciešamas vietnes pamatfunkcijām, taču tās nodrošinās Jums labāku pieredzi, vietni izmantojot.
Tomēr Jūs jebkurā laikā varat dzēst vai bloķēt sīkfailus. Tādā gadījumā dažas šīs vietnes funkcijas nevarēs pareizi darboties.
Ar sīkdatnēm saistītā informācija netiek izmantota, lai identificētu Jūs personīgi, un apkopotie dati tiek glabāti mūsu uzraudzībā.
Sīkfailus neizmanto citiem mērķiem, izņemot šeit minētos.
9. LIETOTĀJA TIESĪBAS
Normatīvie akti par personas datu aizsardzību, tai skaitā Vispārīgā datu aizsardzības regula dod Jums virkni tiesību, savukārt, mums jānodrošina Jums iespēju tās izmantot.
- Jums ir tiesības pieprasīt Jūsu personiskās informācijas kopiju, lai pārbaudītu uzglabātās informācijas precizitāti un / vai labotu vai atjauninātu šos datus;
- jebkurā laikā Jūs varat atteikties saņemt e-pastus, izmantojot saiti elektroniskājās vēstulēs;
- gadījumos, kad Jūsu dati tiek apstrādāti ar Jūsu piekrišanu, Jums ir tiesības jebkurā brīdī atsaukt savu piekrišanu, kas kalpo par pamatu datu apstrādes izbeigšanai;
- Jums ir tiesības saņemt Jūsu datu apstrādes apstiprinājumu, tiesības pārskatīt apstrādātos datus, iegūt informāciju par apstrādes mērķiem, apstrādes periodu, datu saņemšanas avotiem, to nozīmi un Jums no tā izrietošajām sekām;
- Jūs varat pieprasīt, lai Jūsu personiskā informācija tiktu pilnībā izdzēsta (ja tas nav pretrunā ar Latvijas Republikas likumdošanu).
Lai aizsargātu Jūsu konfidencialitāti un drošību, mēs veiksim atbilstošus pasākumus, lai pārbaudītu Jūsu identitāti, pirms sniegt Jūsu pieprasīto informāciju par saviem personīgajiem datiem. Šim nolūkam mēs varam lūgt Jūs iesniegt personu apliecinošu dokumentu un / vai personīgi apmeklēt mūsu biroju. Ja Jūs nevarat pierādīt savu identitāti, mēs varam noraidīt Jūsu pieteikumu.
Mēs izmantosim visus komerciāli saprātīgos centienus, lai 30 dienu laikā pēc Jūsu piekļuves pieprasījuma saņemšanas nodrošinātu likumam atbilstošu piekļuvi Jūsu personiskajai informācijai, kuru mēs uzglabājam.
10. KAS IR ATBILDĪGS PAR JŪSU DATU APSTRĀDI
Datu pārvaldnieks un persona, kas atbildīga par personīgo datu apstrādi, ir SIA “EHR MEDIJU GRUPA” , LV40103265914, Elijas iela 17,Rīga, Latvija, LV-1050
Ja Jums rodas jebkādi jautājumi par Jūsu personīgo datu apstrādi, varat rakstīt uz e-pastu birojs@ehrmedijugrupa.lv
Gadījumā ja Jums ir pretenzijas par personīgo datu apstrādi mūsu uzņēmumā, Jums ir tiesības iesniegt sūdzību Valsts datu inspekcijā.
11. IZMAIŅAS POLITIKĀ
Mēs regulāri pārskatām mūsu konfidencialitātes politiku. Visas izmaiņas tiks publicētas šajā lapā.
Šī konfidencialitātes politika stājās spēkā un pēdējoreiz tika atjaunināta 2018. gada 23. maijā.
Biedrības “Latvijas Mediju ētikas padome” ĒTIKAS KODEKSS
1. Kodeksa mērķis un tvērums
1.1. Kodeksa mērķis ir noteikt biedrības “Latvijas Mediju ētikas padome” (turpmāk – Biedrība) apstiprinātos profesionālās ētikas un uzvedības pamatprinicpus informācijas iegūšanas, uzglabāšanas, apstrādes un izplatīšanas procesā saistībā ar plašsaziņas mediju darbu.
1.2. Kodekss aizstāv mediju brīvību un plurālismu, lai nodrošinātu mediju vides daudzveidību, un vienlaikus veicinātu atbildīgu un profesionālu informācijas iegūšanas, uzglabāšanas, apstrādes un izplatīšanas praksi.
1.3. Biedrība savā darbībā, līdztekus šim Ētikas kodeksam, ievēro Latvijas Republikas likumus, starptautisko tiesību normas un tiesu praksi, ievērojot tajā ietvertās plašsaziņas mediju ētikas normas. Izskatot sūdzības, Biedrība ņem vērā arī konkrētajās nozarēs ieviestos ētikas vai rīcības kodeksus.
1.4. Biedrība, apkopojot šī Kodeksa piemērošanas praksi, skaidro Kodeksā nostiprināto principu saturu, kā arī nepieciešamības gadījumā nodrošina Kodeksa pārskatīšanu plašsaziņas mediju profesionālās ētikas un uzvedības principu nostiprināšanai praksē.
2. Kodeksa izmantošana
2.1. Kodekss ir plašsaziņas mediju pašregulācijas dokuments, kas nosaka principus un uzvedību, par kuru ievērošanu ir vienojušies Biedrības dibinātāji un biedri. Biedrības biedri rūpējas par šī Kodeksa ievērošanas mehānismu radīšanu un izmantošanu plašsaziņas mediju darbībā.
2.2. Kodekss ir paredzēts vienotas profesionālo standartu un kritēriju izpratnes veicināšanai kā pamats labas mediju profesionālās prakses attīstībai un izmantojams ņemams vērā, ka dažādi mediju tipi, žurnālistikas veidi, žanri un formāti ir vērtējami to redakcionālās politikas, satura un tehniskajās robežās.
2.3. Biedrība darbojas tai skaitā kā samierinātājs starp strīdā iesaistītajām pusēm, izmantojot Kodeksā nostiprinātās vērtības un principus.
2.4. Kodekss ir saistošs Biedrības biedriem, kā arī jebkurai personai, kas rakstveidā apliecinājusi pievienošanos Kodeksam un paziņojusi par to Biedrībai.
3. Vērtības
Šis Kodekss aizsargā tādas plašsaziņas mediju un mediju profesionāļu pamatvērtības kā vārda brīvība, informācijas un viedokļu daudzveidība, redakcionālā neatkarība, mediju uzticamība, autonomija, žurnālistu tiesības, godprātīgums (objektivitāte), cilvēktiesības, it īpaši bērnu un nepilngadīgo tiesības, vienlīdzība un diskriminācijas aizliegums, auditorijas izglītošana, mediju un auditorijas savstarpējā uzticēšanās.
4. Principi
Biedrība veicina šādu ētiskas prakses principu ievērošanu plašsaziņas mediju un ar tiem saistīto profesionāļu darbībā:
4.1. Godprātība – nav pieļaujama un ir novēršama nepatiesas, sagrozītas vai maldinošā formā pasniegtas informācijas, pārspīlējuma, stereotipizācijas publiskošana un centieni tīši un aizklāti ietekmēt auditoriju. Plašsaziņas medijs pēc iespējas nodrošina šādas informācijas labošanu vai atsaukšanu.
4.2. Daudzveidība – plašsaziņas līdzekļi nodrošina sabiedrības tiesības saņemt daudzveidīgu informāciju un viedokļus no dažādiem avotiem. Plašsaziņas mediji un ar tiem saistītās personas ņem vērā dažādus viedokļus arī gadījumā, ja tie šķiet personīgi nepieņemami.
4.3. Diskriminācijas un naida kurināšanas aizliegums – plašsaziņas mediji rūpējas, lai publicētajos materiālos un lasītāju komentāros nebūtu naida runas, aicinājumu uz vardarbību un citas likumā aizliegtās darbības. Konstatējot šādas neatbilstības, tās ir pēc iespējas ātri jānovērš, tai skaitā ieviešot pašregulācijas mehānismus.
4.4. Faktu un viedokļu nošķīrums – izplatot informāciju ir skaidri jānošķir fakti no žurnālistu viedokļiem vai interpretācijas.
4.5. Redakcijas veidota satura un reklāmas nošķīrums – plašsaziņas medijs nepieļauj slēptas reklāmas publiskošanu. Apmaksāts saturs tiek nepārprotami nošķirts no redakcijas veidotā satura.
4.6. Informācijas iegūšana un izmantošana – plašsaziņas mediji iegūst pēc iespējas vairāk auditorijai būtiskas informācijas, lai izveidotu pēc iespējas objektīvāku plašsaziņas mediju saturu;
4.6.1. Faktu pārbaude – plašsaziņas mediji izvairās no nepārbaudītas informācijas publicēšanas.
4.6.2. Autentiskuma pārbaude – izmantojot attēlus un dokumentus publicējamā materiālā, ir jāpārliecinās par to autentiskumu;
4.6.3. Kritiska attieksme pret avotu – iegūstot informāciju, tā ir kritiski jāizvērtē, ņemot vērā informācijas avota profesionālo, finansiālo vai citu ieinteresētību, kā arī iespējamos interešu konfliktus.
4.7. Cieņa – plašsaziņas mediji atzīst un ciena ikviena cilvēka unikālo vērtību, kas uzliek pienākumu šo vērtību apliecināt saskarsmē, tai skaitā sociālo tīklu vietnēs;
4.7.1. Saudzīga attieksme pret mazaizsargātām personām – Lai nenodarītu kaitējumu indivīdam, žurnālists vai cits plašsaziņas medija pārstāvis ar lielu piesardzību intervē vai kā citādi savu materiālu veidošanā iesaista personas, kas varētu būt emocionāli nestabilas vai citādi mazaizsargātas, kā arī personas, kuras citu apstākļu vai pieredzes trūkuma dēļ nespēj izvērtēt informācijas publicēšanas sekas.
4.7.2. Piesardzība darbā ar nepilngadīgajiem – iegūstot, apstrādājot un izplatot informāciju par bērniem un nepilngadīgajiem, ir jāievēro īpaša piesardzība, lai tiem nenodarītu kaitējumu.
4.8. Konfidencialitāte – iegūstot sensitīvu informāciju par kādu fizisku vai juridisku personu, plašsaziņas medijiem ir jāpieliek visas pūles, lai šādas informācijas nesankcionēta noplūde nenodarītu kaitējumu šai personai. Izplatot šādu informāciju, plašsaziņas mediji samēro sabiedrības intereses un konkrētai personai iespējamo kaitējumu.
4.9. Autortiesību ievērošana – izmantojot citu personu intelektuālo īpašumu ir jāatsaucas uz tā autoru/avotu. Plašsaziņas mediji iegūst visas nepieciešamās atļaujas autordarbu izmantošanai. Citu personu autordarbu nedrīkst uzdot par savējo. Izmantojot kādu sveša darba fragmentu kā citātu vai pat tikai pārstāstot būtiskāko, atsauce uz oriģinālu ir obligāta.
4.10. Interešu konflikta atklāšana – interešu konflikta gadījumā tas ir atklāti jādeklarē. Iespējama vai šķietama interešu konflikta gadījumā plašsaziņas medija pārstāvis nodrošina informāciju, kas liecina par interešu konflikta neesamību vai atstatās no pienākumu veikšanas konkrētā jautājumā, lai nodrošinātu sabiedrības uzticību plašsaziņas medijam.
4.11. Caurskatāmība – plašsaziņas mediji pēc iespējas nodrošina sabiedrības iespēju iepazīties ar informāciju par tā īpašniekiem, vadītājiem un patiesā labuma guvējiem.
5. Tiesības
Kaitējumu cietušām personām ir tiesības vērsties Biedrības Ētikas padomē ar sūdzību par iespējamiem šī Kodeksa pārkāpumiem.
6. Kodeksa uzraudzības mehānisms
6.1. Biedrība tās Statūtos noteiktajā kārtībā nosaka procedūru sūdzību pieņemšanai un izvērtēšanai. Biedrība informāciju par sūdzību iesniegšanas un izvērtēšanas kārtību padara ērti pieejamu tās tīmekļa vietnē.
6.2. Ja Biedrības Ētikas padome saņemtu sūdzību atzīst par pamatotu un attiecīgais subjekts ir Biedrības biedrs (ir pievienojies šim Ētikas kodeksam), Ētikas padome var uzlikt pienākumu atzīt savu kļūdu un publiskot Ētikas padomes lēmumu attiecīgajā plašsaziņas medijā. Faktoloģiskas kļūdas gadījumā plašsaziņas medijam ir pienākums pēc iespējas ātrāk publicēt kļūdas labojumu, vairāku kļūdu gadījumā – atsaukumu, un, vajadzības gadījumā, atvainošanos.
6.3. Biedrības Ētikas padome savus lēmumus publicē savā tīmekļa vietnē, ievērojot aizskarto personu tiesības uz privātumu.
Super FM un EHR Mediju grupas ētikas kodekss
SuperFM un EHR Mediju grupas ētera cilvēku (žurnālistu, raidījumu vadītāju, DJ, ētera personību u.c.) ētikas kodekss.
Visu radio ētera cilvēku pienākumos ietilpst uzdevums pārstāvēt tikai un vienīgi savu klausītāju, un viņu uzdevums ir darīt visu, lai klausītājs uzzinātu patiesību par notikumiem, kas tam ir nozīmīgi un interesanti.
1. PROFESIONĀLIE PAMATPRINCIPI
- Radio ētera cilvēku galvenais mērķis ir noskaidrot un komunicēt patiesību;
- Radio ētera cilvēkiem ir vispusīgi jāataino visi aprakstāmie notikumi;
- Radio ētera cilvēki nedrīkst publicēt informāciju bez pamatotas pārliecības par tās ticamību un izcelsmi;
- Komunikācijā un informācijas apmaiņas procesā ir jādod cilvēkiem iespēja izteikties (regulāra un sistemātiska komunikācija un atgriezeniskās saites aktivitātes, atvērtība saziņai ar klausītājiem, prasme uzkaustīt viņu kritiku un ieteikumus);
- Plaģiātisms jebkādā formā nav pieļaujams;
- Radio ētera cilvēki nedrīkst komunicēt par saviem ģimenes locekļiem un citiem tuviniekiem, kā arī izmantot jebkāda veida informācijas komunikāciju sava pašlabuma gūšanai vai citām manipulācijām.
2. INTEREŠU KONFLIKTU IZSLĒGŠANA
Radio ētera cilvēkiem un piesaistītajiem redaktoriem ir jānodrošina, lai visi ziņu, informatīvie, izglītojošie, analītiskie, pētnieciskie, kā arī sabiedriskā pasūtījuma ietvaros radītie un izplatītie materiāli būtu stingri nodalīti no reklāmas.
Radio ētera cilvēkiem ir jāizvairās no interešu konfliktiem:
- Radio ētera cilvēki nedrīkst pieņemt materiālus vai kāda cita veida labumus no cilvēkiem, par kuriem viņi veido materiālus;
- Radio ētera cilvēki nedrīkst ieņemt amatu politiskā partijā vai kandidēt vēlēšanās.
SIA “EHR Mediju Grupa” līdzīpašnieks Uģis Polis